Östers målvakt Nadj: "Det var bara Blåvitt i huvet"
Växjöklubben Öster har haft några dagars ledighet med anledning av landslagsuppehållet och då passade lagets målvakt på att ta en tripp till Frankrike.
– Vi var i Nice en sväng med några kompisar, bara tog det lugnt.
Alexander har haft en krokig karriär med många klubbar bakom sig, men moderklubben IFK Göteborg har en exklusiv plats hos honom.
– Det är klart den klubben är väldigt speciell för mig. Jag har gjort mina år där och är fostrad där, men ju äldre man blir desto mindre blir banden. Men när man var yngre var det bara Blåvitt i huvet och man kunde inte tänka sig att spela i nåt annat lag än Blåvitt, klart klubben alltid har en speciell plats i hjärtat. Förr i tiden var man väl mer ett fan, det är man väl kanske inte nu.
Ni slog Blåvitt i senaste matchen, med 2-0, känns det något speciellt för din del efter en sån match eller?
– Nej, man har fått den frågan, men nej det tycker jag inte. Det är ett motstånd som alla andra, dessutom är det inte så många som jag spelade med på min tid som är kvar.
Vilka spelade du med som är kvar?
– Bjärsmyr har jag ju spelat med, Adam Johansson, Hjalmar. Selakovic stack ju.
– Vi försöker hålla kontakten och ses så mycket vi kan, alla har ju sina familjer nu så man försöker pussla ihop det så gott det går.
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och Twitter här: www.twitter.com/matchdax
Calle Abrahamsson
Matchdax









