Arajuuri: ”Vi ska såra Häcken i omställningarna”
På söndag är det alltså dags för årets första match på Guldfågeln Arena.
– Riktigt kul, det har vi väntat på länge. Det blir en tuff match, men vi går in med tre poäng i ryggen, det är skönt, säger Arajuuri
Att det blir första gräsmatchen ska inte vara något problem menar Arajuuri.
– Vi levererade borta mot Bröndby i en träningsmatch på en gräsplan som var betydligt sämre än Guldfågeln. Planen ser faktiskt riktigt bra ut, trots vädret som varit. Så att det är första gräsmatchen på ett tag ska inte vara något problem.
För motståndet står alltså Häcken, som av många nämns som en outsider med guldchans.
– Det är ett fantastiskt duktigt lag, men vi slog dem två gånger i fjol så vi har stora möjligheter.
Vad får man se upp med när man spelar mot Häcken?
– De är väldigt duktiga i sina kombinationer och kortpassningsspel. Ger man dem för mycket ytor har de en del bra offensiva spelare som är bra på att utnyttja det, så vi måste vara vaksamma i försvarsspelet. Samtidigt kan vi få ytor att såra Häcken när de satsar framåt. Förra året lyckades vi och förhoppningsvis kan vi göra det igen.
Christian Polsäter









