Augustinsson tränar igen: "Knäet svarar bra"
– Jag får bygga upp mig under semestern, säger Ludwig Augustinsson till Matchdax.
Det har varit tyst om vänsterbacken Ludwig Augustinsson efter hans andra långtidsskada under säsongen som kom i comebacken mot Malmö FF.
Men U21-landslagsmannen är nu tillbaka i träning igen och tränade tillsammans med rehabande Joel Allansson när resten av laget hade träningsledigt:
– Jag var på plan idag och körde. Jag och Joel Allansson tränade med boll, lite teknik och såna grejer. Det har blivit mer och mer på plan med snabbhetsträning och stegringslopp det är där jag är just nu, säger Ludwig Augustinsson till Matchdax.
Men något spel i supercupen på söndag kommer det inte att bli för ”Ludde” som ändå tycker att knät svarar bra på träningen:
– Jo, det känns bra i knäet. Jag har tränat på ganska hårt och är lite seg i kroppen men knät svarar bra. Nu gäller det att bygga upp sig från grunden, säger Augustinsson till Matchdax.
Skadan i U21-landskampen mot Portugal höll honom borta från mars till augusti där han skadade sig i comebacken mot Malmö FF är inte lika allvarlig som den första knäskadan:
– Det här är en mycket mindre grej och går mycket fortare. Nu blir det ingen mer match utan jag har tagit det ganska lugnt eftersom det nu inte finns någonting som jag hinner bli frisk till. Så vi kommer träna den här veckan och sedan blir det semester och sedan får man gå på det lite mer i december då vi kommer tillbaka. Då hoppas jag också vara tillbaka i nästan full träning för att sedan köra fullt i januari, säger Augustinsson till Matchdax.
Redaktionen
Matchdax








