Djurgårdens kamp om dansken – nobbade Bröndby: ”En riktig bedömning”
– Ja, de hörde av sig, det stämmer. Men han var ju på väg att bli bosmanspelare, sex månader kvar på kontraktet och det är liksom inga pengar att hämta för oss när det är ett kortkontrakt kvar, säger han till Fotbolldirekt.se.
Saken var, enligt Grönhagen, ur värden tidigt:
– Så vi kom aldrig till någon egentlig förhandling utan det var mer en förfrågan från deras sida. Och vi gjorde bedömningen att det inte var värt de pengarna man skulle kunna få. En riktig bedömning så som jag ser det, fortsätter Grönhagen.
Huruvida dansken blir kvar i Djurgården eller inte, återstår att se.
– Nej men det blir en ekonomisk förhandling och vad den utmynnar i det kan jag inte säga i dag. Men det är förhandlingar i gång sedan en tid tillbaka, säger Grönhagen till Fotbolldirekt.se.
Redaktionen
Matchdax









