Dyrestam: ”Gäller hålla sig skadefri nu”
IFK Göteborg är i Alicante och spelar Copa del Sol. Mellan matcher och träningar gäller det att återhämta kropparna.
– Vi har ett spa på hotellet med lite pooler och sånt, dit ska jag i kväll. Annars blir det att titta mycket på serier och en hel del tv-spel, säger Mikael Dyrestam.
Favoritserien för Dyrestam är The Wire. Den unge backen delar rum med brassen Daniel Sobralense.
– Det funkar bra. Men han är lite väl lugn ibland när det gäller att ta sig till möten och sånt. Inte att han kommer för sent men det är lite mañana mañana, typisk brasiliansk stil.
På fredagen spelade Blåvitt sin första match, högklassiga Shakthar Donetsk stod för motståndet. För skadeförföljde Mikael Dyrestam blev det 90 minuter, vilket var första gången sen september.
– Skönt. Jag har kört på bra sen december och ligger i fas med resten av laget. Det gäller att hålla sig skadefri och få så mycket speltid som möjligt nu.
På Dyrestams kant igår spelade även Willian. Brasilianaren har imponerat stort under säsongens Champions League och ryktats till ett flertal klubbar i det yttersta europeiska toppskiktet.
– Jag mötte honom aldrig riktigt en mot en, det var snarare att de fyllde på med ytterbackarna som var svårt för mig. Men han är ju bra och hela Shakthar var ett lag med riktigt bra individuella spelare, så det var väldigt bra träning.
/ Christian Polsäter








