Gefle-försvarare lägger skorna på hyllan: ”Fanns inget mer att göra”
– Det fanns inget mer att göra. Vi hade slut på idéer och det blev aldrig bättre. Det fanns inget hopp kvar, säger William Lundin till Gävle Dagblad.
William Lundin, som är son till sportdirektören på SEF, Stefan Lundin, berättar för Gävle Dagblad att problemen uppstod under hans tid i IFK Göteborgs U-lag:
– Det började redan när jag var i Göteborg. Då gjordes en operation, men det blev aldrig bättre och sedan fortsatte det bara i GIF, säger han till GD.se
Fyra operationer senare och två år av rehabilitering ger försvararen nu upp:
- Det har varit en väldigt jobbig tid och man har levt under hopp och förtvivlan. Under de senaste månaderna har jag gått och tänkt på hur jag ska göra. Men till slut insåg jag att det var någon idé att fortsätta...
I nästa vecka flyttar han tillbaka till Göteborg:
– Jag har trivts otroligt bra i Gävle. Hade jag inte gjort det så hade rehabiliteringen gått mycket tyngre. Det kommer att bli väldigt tråkigt att lämna alla kompisar jag har skaffat mig här, säger han till GD.se
Och det kan bli en vandring i sin fars fotspår. En tränarkarriär är inte uteslutet för den före detta vänsterbacken:
– Jag vill absolut fortsätta med något inom fotbollen. Om det blir att jag satsar på att vara ledare, scout, agent eller något, det får tiden utvisa
Redaktionen
Matchdax









