Gefle inledde med seger: "Jäkligt skönt"
Stor matchvinnare blev Dioh Williams, som stod för matchens enda mål strax före halvtidsvilan. Gefle hade chanser att utöka sin ledning, men utdelningen uteblev.
– De hade några chanser, men på det stora hela var vi tyngre och det kändes som vi hade ganska bra koll, vi har lägen där vi ska kunna avgöra tidigare. Men det sista saknades lite, säger Lundevall, som inte var helt nöjd med sin egen insats.
– Första halvlek var sådär. Jag slarvade lite i passningsspelet. Andra var bättre, då kom jag in i rätt ytor och kom med mer i spelet.
Något spelmässigt som fungerade särskilt bra?
– Svårt att säga såhär direkt efteråt. Men jag tycker vi fick till ett bra djupledsspel i en del perioder under matcher. I andra halvlek får vi in bollen i bra ytor där vi ska kunna förvalta de lägena bättre.
Nu väntar en vanlig träningsvecka för Gefle, som får ladda om till mötet med GAIS, som igår besegrade IFK Norrköping.
– Jag såg faktiskt matchen och tycker inte det var orättvist att GAIS vann. De låg ganska tajt i försvarsspelet. Det blir tuffare matcher mot både dem och IFK Norrköping, så det gäller att vi höjer det några nivåer till. Jag tycker dock fortfarande att vi har en jäkligt bra chans att slå GAIS på hemmaplan.
Christian Polsäter
Matchdax









