Gustafsson efter Sirius: ”Ingen prestation vi är nöjda med”
– Det är svårt att peka ut en anledning till att det inte fungerade. Det är en samhandling mellan försvar- och anfallsspel och det var inte riktigt på plats, säger HBK-tränaren Jens Gustafsson till Matchdax.
Helsingborgssonen tillika Halmstad BK-tränare Jens Gustafsson är inte nöjd med vad han fick se på Lötens IP i söndags mot IK Sirius. Hallandslaget gick i likhet med Djurgårdens IF förlorande ur striden med 1-2.
Det var dock bortalagets isländske forward Gudjon Baldvinsson som tryckte in matchens och sitt eget första mål för den här försäsongen.
– Det var inte minst viktigt för Gudjon Baldvinsson att göra mål igen, då det var ett tag sedan, påpekar Gustafsson.
Superettannykomlingen lade i ytterligare en växel i den andra halvleken och målade två gånger om genom mittfältarna Kim Skoglund och Joakim Runnemo. Det resulterade i en ny uddamålsseger mot allsvenskt motstånd för Uppsalalaget.
Vad gjorde att det inte fungerade för er mot Sirius?
– Vi är i den fasen att vi fortfarande försöker att hitta tajmingen i anfallsspelet. Det var bra mot Assyriska, men mindre bra mot Sirius. Vi får hoppas att det är bra nu mot Djurgården, avslutar Gustafsson.
Halmstad BK avslutar Svenska cupen-gruppspelet på söndag klockan 15:00 mot Djurgården i Stockholm.
Sebastian Pearson
Matchdax









