Hammarby försäsongsladdar i Spanien 2015? ”Vi är öppna för allt”
–Jag är i Spanien just nu och vi håller på att titta på det, säger Mats Jingblad till Matchdax.
Men är snabb att tillägga:
–Vi har ingenting klart utan just nu håller vi bara på att se över vilka alternativ som finns. Vi är öppna för allt, säger sportchefen.
När är det aktuellt med det här träningslägret? Vilka datum tittar ni på?
–Vi är styrda av Svenska Cupen och det är en hel del saker som ska stämma. Just nu tittar vi på läger och matchläger och då spelar det även in vilken divisionstillhörighet vi har.
Betyder det att ni har olika planerade scenarion baserat på om det blir allsvenskan eller superettan 2015?
–Nej, det finns inte olika scenarion. Däremot påverkar divisionstillhörigheten vilket motstånd vi kan få och sådana saker.
Men om det är träningslägret utanför Murcia i La Manga (som tidigare år ägt rum under slutet av januari) eller om det är lägret på Marbella (som tidigare varit planerat under början av februari) får redaktionen återkomma till. Sportchefen får frågan men är snabb med att avsluta samtalet:
–Nu rycker de här i mig så jag hinner inte svara på något mer, säger Jingblad till Matchdax.
Joakim Kempe
Matchdax









