Kennedy: ”Många kan nå nästa nivå”
Under åren utomlands har Kennedy följt laget resultatmässigt.
– Sen har jag pratat med kompisar som håller på Bajen och jag har haft kontakt med folk i klubben, så jag har haft hyfsad koll. När klubben åkte ut tänkte jag att ”shit, har det blivit så pass illa nu”. Det var tungt.
Det har varit några magra år för Hammarbys fans, men i höstas kunde fansen åtminstone glädja sig åt att en hjälte återvänt.
– Jag kände att vi växte för varje match vi spelade i höstas. Samtidigt finns det många spelare som kanske inte fick ut jättemycket i fjol som jag tror kommer höja sig i år, säger Kennedy.
För Kennedys del har försäsongen varit en ovan tid. En svensk försäsongsvinter är annorlunda mot de 2-3 veckor av hård försäsongsträning han vant sig vid under åren i Europa.
– Men jag tror det är nyttigt för mig att bli starkare och förhoppningsvis kan det hjälpa mig att undvika skador. Det gör att jag hoppas nå en högre nivå än i höstas när jag kom.
Men att det blir tufft att leda Hammarby till allsvenskt avancemang är Kennedy medveten om.
– Sex-sju lag kommer kriga om topplatserna. Titta på vad Falkenberg och Örgryte gjort för resultat i Svenska Cupen. Ingen räknar med att dem ska ligga i toppen, men om du tittar på vad de gjort för resultat inser man att det är en tuff serie.
Missa inga uppdateringar från Matchdax!
Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/matchdax
Följ oss på Twitter: twitter.com/matchdax
Christian Polsäter








