Kennedy om straffdramat: "Oerhört skönt"
När Hammarby ikväll besegrade Jönköping Södra stod Kennedy Bakircioglu i centrum. Tidigt in i den första halvleken brände han en straff och efter det fick han en uppförsbacke att springa i.
- Jag fick ingen bra träff och det var bara en allmänt dåligt slagen straff – inget snack om saken, säger han kort efter slutsignal.
0-0 stod sig in i halvtid, men till slut fick Kennedy utdelning och med nittio minuter spelade hade det 34-åriga födelsedagsbarnet satt sig i målprotokollet vi två tillfällen.
- Det var jobbigt i 5-10 minuter men vi jobbar, sliter och kämpar och till slut så fick jag revansch på honom. Så det var oerhört skönt.
Nästa år väntar därmed en allsvensk plats för hans Hammarby.
- Vi har gjort det tillsammans hela året. Vi har kämpat och slitit för att nå hit och nu är vi här så det känns helt fantastiskt.
30 000 på läktarna, hur ser du på det?
- Det var magiskt. Det var en helt fantastiskt inramning och stämningen var på topp, vi kan inte få det bättre. Det finns inga ord nog att beskriva hur det känns som spelare att få vara med om det här. Man ryser när man springer in och det håller verkligen internationell klass.
Nästa år väntar derbyn mot Djurgården och AIK, är det något du ser fram emot.
- Vi har varit i Superettan i fem års tid så nu får det vara nog med det. Vi har byggt något som är hållbart för Allsvenskan, precis som Nanne har sagt. Det är klart att det ska bli kul. Jag tror att de har längtat efter oss med. Det är alltid roligt med derbymatcher.
Christian Sundqvist
Matchdax









