KFF-anfallare nobbar flytt till Gefle: ”Han ville stanna kvar”
-Det stämmer. Men han ville stanna kvar i Kalmar som ju också har fått en ny tränare. Han har också två år kvar på kontraktet och det får man respektera, säger GIF:s sportchef Hasse Berggren till GD.se.
Sportchefen för Kalmar FF, Thomas Andersson Borstam, är av en annan uppfattning – att det aldrig varit uppe för någon förhandling:
Vi har haft en dialog men sagt nej. Sebastian har haft två säsonger här som varit hackade, styckade eller hur man nu ska uttrycka det. Han har varit skadad en hel del men vår förhoppning är att han ska ta en tröja här i Kalmar den kommande säsongen, säger KFF-sportchefen till Kvällsposten.
Redaktionen
Matchdax









