Kleber Saarenpää: "Nästa steg är att få in bollen"
Syrianska tog igår emot Öster på hemmaplan och det var en match med många möjligheter men få mål. Kampen slutade 0-1, men med Syrianska som det vassare laget spelmässigt. Det var i den sista tredjedelen som beslutsamheten saknades för södertäljelaget.
– Vi sa det i halvlek, vi var inte riktigt nöjda. Vi slår bort mycket passningar, små tekniska slarv. Vi ger oss själva inte möjligheten att bedriva ett offensivt spel. Och sen får vi inte till spelvändningarna tillräckligt bra utan vi kommer alltid tillbaka till samma kant och då blir det ett väldigt rakt spel, säger tränaren Kleber Saarenpää till Syrianskas eget program Studio SFC.
Syrianska är det enda lag i årets allsvenska som spelat tre matcher utan att ha gjort något mål.
– Killarna sa det själva, vi kan höja upp, vi kan så mycket bättre. vi får en väldigt bra period i andra halvlek, dom är i brygga. Det känns jättebra och vi får målchanser, sen om vi inte alltid träffar mål, men målvakten får göra några räddningar och nästa steg det är att få in bollen också.
– För varje spelare och ledare blir det nu att gå hem och rannsaka sig själv, och gå igenom matchen, vad gjorde vi bra och vad kan vi göra bättre. Och sen får vi titta igenom det här på video tillsammans och släppa det, och lära oss av våra misstag, säger Kleber Saarenpää.
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och Twitter här: www.twitter.com/matchdax
Calle Abrahamsson
Matchdax









