Majstorovic: ”Blir frustration”
Mittbackskonkurrensen har varit en snackis när det gäller AIK på försäsongen. Idag fick Daniel Majstorovic och Alexander Milosevic chansen.
– Klart man aldrig kan vara nöjd som försvarsspelare när man släpper in två. Men det blev mycket duellspel idag, man mot man och jag tycker det kändes ganska bra personligen. Men det är klart att vi ska vinna matchen med tanke på målchanserna och spelövertaget vi har, säger ”Maestro”
Trots baklängesmålen imponerade ändå Majstorovic med ett bra huvudspel, några fina glidtacklingar och flera bollvinster. I andra änden av planen skapade AIK mängder av målchanser utan att få in bollen.
– Vi hamnar i ett tufft läge och får jobba i uppförsbacke. Men jag tycker vi visar en jävla vilja och spelar en bra fotboll. Det var länge sen jag spelade en match med så mycket målchanser utan att vi får in bollen. Klart det blir en frustration. Vi försöker och försöker men får inte in bolljäveln.
– Klart att vi hamnar i ett tufft läge efter första två målen och får kämpa i uppförsbacke, vi kommer in och för matchen. Länge sen jag spelade en match där vi skaparså mycket chanser. Spelar bra fotboll. Klart det blir frustration. Vi försöker och försöker och visar en jävla vilja, inte marginaler med oss när bolljäveln ska in. Vi är inte nöjda med det här, Vi vill vinna cupen, då är det klart det är en besvikelse att tappa 2-1 hemma mot Halmstad.
Första matchen, mycket kan hända bara att köra på. Vi är klart det laget som för matchen och är bäst idag. Med chanserna ska vi bara vinna. Vi är besvikna att vi förlorar, men det gäller att se framåt nu.
Missa inga uppdateringar från Matchdax!
Följ oss på Facebook här: http://www.facebook.com/Matchdax
Och twitter här: www.twitter.com/matchdax
Christian Polsäter
Matchdax









