Nu tränar Pekalski igen: ”En glädje att vara på planen igen”
– Det är en glädje att vara på planen igen. Jag känner inget i ryggen, säger Ivo Pekalski till Sydsvenskan.
Efter månader av rehabilitering var Ivo Pekalski tillbaka på fotbollsplanen igen under måndagens träning med MFFs U19-lag.
Men trots den stora framgången i att vara tillbaka tänker Pekalski inte skynbda någonting trots att han sitter på ett utgående kontrakt:
– Klubben och jag är överens. Jag vill undvika stressen. Det är nästa år som gäller för fotbollen, men jag hoppas kunna träna med A-truppen lite senare, säger Pekalski till Sydsvenskan.
Mittfältaren berättar för Sydsvenskan att han tvivlat på om han haft någon framtid på fotbollsplanen:
– Visst finns det tankar. Sådan är jag. Men jag har samlat kraft och när jag funderat på allt vet jag ju innerst inne att glädjen och passionen för fotbollen är där. Det är därför jag är här nu, säger Pekalski.
Kontraktsläget beskriver mittfältaren på följande sätt:
– Vi har en dialog. Det är allt jag vill säga. Vi får se hur det går med utvecklingen på träningen. Det är svårt att spekulera. Men jag har upplevt mycket fint här och har många fina minnen, säger Pekalski till Sydsvenskan.
Redaktionen
Matchdax









