Persson: ”Riktigt roligt att vara med om detta”
–Nanne är klar och tydlig med vad han vill, det är inga tveksamheter alls. Det känns riktigt roligt att vara med om detta, säger Johan Persson till FotbollDirekt.se
Innermittfältaren Johan Persson är ett av Hammarbys många nyförvärv under vinterns sillyseason. Nu när försäsongsmatcherna dragit igång har mycket handlat om att omsätta teori till praktik:
–Vi jobbar i veckorna på det vi försöker med i matcherna. Vi har en klar och tydlig idé som vi jobbar efter, och både mot Öster och mot Gefle så är det små tendenser hela tiden till att lyckas, det är bara det lilla sista som saknas. Men det är tidigt än, och jag tror att det kommer, säger han till FD.
Att det tillkommit flertalet spelare och dessutom tränare och sportchef gör att Hammarby har en bit kvar innan maskineriet fungerar gnisselfritt. Men Persson tycker att det redan nu finns anledning att vara optimistisk:
– Hittills funkar det riktigt bra tycker jag. Sedan får man ge det tid, det är en ny organisation och nya spelare. Men absolut finns där tendenser och jag tycker redan att det konceptet vi ska jobba efter, det är det vi försöker med tydligt, säger han till FotbollDirekt.se
– Sedan att det inte riktigt når fram alla gånger är ganska naturligt så här tidigt, men vi försöker i alla fall med det, säger Persson till FotbollDirekt.se
FD.se: Hur har första tiden i Hammarby varit?
– Det har varit kanon, det har det varit. Bra fart på träningarna och man har kommit in bra i gänget här tycker jag. Det är bara positivt.
Redaktionen
Matchdax









