Tinnerholm om första matchen: ”Inget vidare”
På lördagen tog Åtvidaberg mot Värnamo för att säsongsdebutera försäsongsmatchandet. Efter att ha hamnat i underläge i början av andra halvlek kunde laget till slut vända matchen sista tio minutrarna. Mohammed Abubakari och Oskar Möller blev målskyttar. Men Anton Tinnerholm var inte nöjd med matchen:
– Vi började bra, men sen dog det ut. De började pressa oss högre och vi klarade inte av att hantera det riktigt. Men det var ingen vidare match, ingen fart i spelet. Överlag var det rätt segt. Men det är inte så konstigt med tanke på vilken tidpunkt det är just nu. Men det är jävligt skönt att vara igång med matcher.
Matchen var den första som Åtvidtränare för Peter Swärdh. Den förre Mjällbytränarens ankomst har inneburit en del förändringar enligt Anton Tinnerholm.
– Lite nya övningar och lite nytt tänk när det gäller vissa saker är det ju. Lite av en nytändning blir det ju av att en ny röst kommer in. Han är jäkligt professionell i allt han gör, säger högerbacken.
Försäsongsträningen har annars dominerats av 39-årige Kristian Bergström, som åldern till trots är bland de bäst tränade i nästan alla grenar. Men veteranen har fått konkurrens. Av ett nyförvärv som är mindre än hälften så gammal.
– Bergström är jävligt vass, men Joel Rajalakso är en jävel på att springa både långt och kort. Det är kul att han fått konkurrens.
11 februari åker Åtvidaberg till Turkiet för ett tio dagar långt träningsläger.
/ Christian Polsäter









